آموزش فروش و کسب درامد از آمازون

  • ۰
  • ۰

امسال فروشگاه اینترنتی آمازون وارد بیست و پنجمین سال فعالیت خود شده است و پس از 25 سال تبدیل به یک غولی بزرگ در صنعت خرده فروشی و در بازار جهانی تجارت الکترونیک شده ولی با این وجود آمازون همواره در حال ایجاد تغییر و اصلاح در فرایندها و دستورالعمل‌های خود برای فروشندگان و وندورها میباشد .

در این مقاله پنچ تغییر مهم و اساسی که در سال جدید در آمازون ایجاد خواهد شد را بررسی خواهیم کرد :

 

  1. تعطیل کردن سرویس پیام رسانی خریدار- فروشنده توسط آمازون.

به کمک ابزار سرویس پیام رسانی خریدار – فروشنده ها،  فروشنده های ثرد پارتی میتوانند با مشتری هایی که محصولی خریداری کرده اند ارتباط برقرارکنند . اما احتمالا آمازون این سرویس را در سال ۲۰۲۰ از کارخواهد انداخت  زیرا بسیاری از مشتریان تمایلی به دریافت پیام از جانب فروشندگان نداشته و این گزینه را غیر فعال میکنند .

از طرفی آمازون قابلیت ها و فیچرهای جدیدی را برای جایگزینی این سرویس معرفی کرده است از جمله اضافه کردن دکمه “Request a Review”تا فروشنده ها به جای آن که با سرویس پیام رسانی تقاضای ریویو کنند به کمک این دکمه و باز شدن پنجره ای بتوانند تقاضای خود را به مشتریان ارسال نمایند.

درخواست ریویو

  1. تخصیص روزی به نام  مجردها (Singles Day)به بازار ایالت متحده  .

روز مجرد ها

 

روز مجردها در چین چنان محبوب است که Alibaba به تنهایی فروش ۳۸ میلیارد دلاری را در شعبه های خود گزارش داده است . رقمی که بیشتر از فروش تمام خرده فروش های آمریکا در  بلک فرایدی و سایبرماندی بوده و معادل ۲۴.۵ میلیارد دلار میباشد.

بنابرین دور از ذهن نیست که کشورهای دیگر هم بخواهند فروش و تخفیفات روز مجردها را به بازار خود اضافه کنند.

 

  1. آمازون قصد ورود به  بازارهای آفریقا را خواهد داشت.

با توجه به این که حدود دو سوم جمعیت جهان به نوعی در فروش های بلک فرایدی شرکت می کنند اصلا دور از ذهن نیست که بازارهای آفریقا هم در آن شرکت نمایند.

براساس گزارشات خرده  فروشی آنلاین Jumia و فروشگاه رقیب آن Shoprite در نیجریه   فروش بلک فرایدی در آفریقا تقریبا سیزده برابر فروش عادی بوده و در نیجریه هر مشتری به طور میانگین ۶۰ دلار خرید میکند. و در آفریقای جنوبی، Shoprite خرید ۱۲۰ دلار را برای هر مشتری ثبت کرده اند 

 این فروش های بالای تعطیلات برای فروشگاه های بزرگ مانند آمازون و Alibaba  که غیبت شان در بازار آفریقا مشهود است،  جذاب میباشد و پیش بینی شده که  آمازون یکی از دو بازار Jumia و یا  رقیب آن Shoprite را خریداری خواهد کرد همانطور  که در خاور میانه  بازار Souq را خریدند که هم اکنون با نام Amazon.ae شناخته می شود.

آمازون وارد بازار آمازون می شود

  1. آمازون تغییرات گسترده ای را جهت مقابله با ریویوهای فِیک و غیر اصل ایجاد خواهد نمود.

محتمل ترین و آسان ترین پیش بینی برای آمازون در سال ۲۰۲۰ ایجاد تغییر و  نبردی گسترده  برای مقابله با ریویوهای فِیک خواهد بود همانطور که از سال ۲۰۱۶  قوانین آمازون تغییر کرده و ارسال محصول برای دریافت ریویو را منع کرد.

 

ممنوعیت های ایجاد شده برای فروشندگان :

  • پست کردن ریویوی محصولات خود و یا رقبا
  • اهدای جایزه مالی، تخفیف، محصولات رایگان و هر نوع هدیه دیگری در ازای نوشتن ریویو برای محصولات خود و یا رقبا که این قانون شامل سرویس های فروش ریویوها، وبسایت ها یا شبکات اجتماعی هم میشود.
  • پس فرستادن هزینه خرید محصول  و حتی با روش های غیر پرداختی پس از نوشتن ریویویی برای محصول توسط مشتری

در سال ۲۰۱۶ پس از انتشار ویدیویی  مبنی بر این که به ازای درج ریویوهای خوب محصول رایگان دریافت نمایید آمازون ریویوهایی که با انگیزه خاص نوشته می شدند را ممنوع کرد .

 

  • ۹۹/۰۴/۱۸
  • ygane akhavan

آمازون 2020

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی