آموزش فروش و کسب درامد از آمازون

۶ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از دغدغه های اصلی فروشندگان آمازون این است که چگونه فروش خود را افزایش دهند.

از پیشنهادات ما برای فروشندگان که به شدت هم موثر بوده است قرار دادن ویدئوهایی برای سه ماه چهارم سال  جهت افزایش فروش 

بسازند .
آمازون  به تازگی خود شرکت های فعال در زمینه ساخت ویدیو که محتواهای مخصوص  شرکای تجاری  را می سازند معرفی می کند.
این شرکت ها به محض دریافت محصول شما در کمتر از 24 ساعت ویدیوهای جذاب مخصوص محصولاتتان را میسازند و به شما تحویل خواهند داد. 

ما در بررسی آمار ها متوجه شده ایم که  مشتری هایی که در آمازون ویدیو ها را تماشا میکنند د بیشتر از کسانی  که ویدیو نمی بینند خرید انجام می دهند.

فروشنده های حرفه ای آمریکایی که در brand registry ثبت نام کرده اند اکنون می توانند از امکان live creator جهت  استریم زنده در آمازون استفاده نمایند .

به کمک این قابلیت شما می توانید به صورت رایگان و در صفحه جزئیات محصولات، در فروشگاه آمازون خودتان  و همینطور چندین  نقطه دیگر در سایت آمازون ویدیو استریم کنید.

استریم های  زنده به شما اجازه میدهند تا  تعامل لحظه ای با مشتری هایتان داشته باشید ، میتوانید قابلیت های خاص و منحصر به فرد خودتان را نشان دهید ،مزایای محصولاتتان و همینطور داستان برندتان را برای مشتریان بازگو نمایید .

جهت دسترسی به این قابلیت ها  می توانید آن را در amazon.com/live و همچنین در برنامه موبایل خود تحت عنوان amazon live پیدا کنید .

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

برای نقد کردن موجودی محصولاتتان در انبارهای آمازون هیچ راه حلی وجود ندارد که برای همه کارامد باشد.

شاید برایتان شرایطی ایجاد شود که  خرید زیادی برای تعطیلات کرده اید، فروش محصولتان سرعت پایینی دارد و قصد دارید کمی نقدینگی داشته باشید و حتی شاید بخواهید مشغول تجارت دیگری شوید و نیازمند این است که سریعا محصولات داخل انبار را فروخته و تبدیل به نقد کنید.

هر چند روش هایی برای فروش محصول در آمازون با قیمت بسیار پایین وجود دارد به نظر ما موارد زیر بهترین روش های جایگزین برای فروش محصولات با قیمت مناسب و تخلیه آنها از انبار ها میباشد.

روش های نقد کردن محصولات :

  1. قیمت فروش محصولاتتان را کاهش دهید.

واضح ترین روش که بسیاری امتحان کرده اند تخفیف زیاد گذاشتن بر روی قیمت محصولات جهت فروش و تخلیه سریع میباشد .

پیشنهاد میکنیم قیمت ها را در سلر مدیریت نموده و کم کم قیمت ها را کاهش دهید تا سقوط آزاد را در قیمت ها تجربه نکنید .

به کمک ستون fee preview برای مشاهده ضررهای احتمالی ناشی از قیمت های پایینتان میتوانید در مبالغتان صرفه جویی کنید .

  1. بودجه تبلیغات PPC خود تان را بالا ببرید.

اگر با کاهش قیمت محصولاتتان موافق نیستید با  بالا بردن هزینه تبلیغات (PPC (pay-per-click می توانید ترافیک بیشتری را به صفحه محصولاتتان  روانه کنید.

کمپین های کلیکی با کلیدواژه های تعیین شده ،تبلیغات Headline Search و یا تبلیغات محصولات اسپانسر شده نیز گزینه های مناسبی میباشد .

  1.  giveaway را امتحان کنید . 

به کمک یک giveaway نهایی میتوانید محصولاتتان را در انتها نقد کنید .

به کمک Launch feature در Jungle Scout به بازاری از مشتری ها که آماده خرید هستند وارد شوید 

و اگر قصدتان خلاص شدن از دست محصولات به جای بالا بردن رنک میباشد این کار باعث آگاه شدن  مشتری ها از برند شما میشود.

همچنین میتوانید محصولی جدید تحت یک برند قدیمی عرضه نمایید که به افزایش اعتبارتان نیز کمک خواهد کرد .

 

  1. استفاده از سایت هایی که تخفیفات (deal) می گذارند 

اگر از طریق آمازون فروش ندارید به سراغ سایت هایی مانند eBay, Shopify یا Groupon بروید . البته برای این که بتوانید محصولات را منتقل کنید باید از طریق سلر سنترال دستور تخلیه یا removal order را تهیه کنید.

به کمک این دستور تمام موجودی شما از انبار آمازون تخلیه شده و  و به سمت مقصد بعدی منتقل خواهد شد.

نقد کردن موجودی محصولهمچنین میتوانید محصولاتتان را در Instagram Shopping و یا حتی Facebook Marketplace به فروش برسانید.

 

از دیگر روش هایی که در مراحل آخر میتوانید امتحان کنید فروش محصولات به رقبایتان و سپردن فروش به متخصص فروش (liquidator) میباشد .

اگر هیچ یک از این روش ها پاسخگو نبود در مرحله آخر موجودی خود را به یک خیریه اهدا کنید که حداقل به کسب اعتبار برندتان هم کمکی کرده باشید .

میتوانید از برنامه اسپانسر شده توسط آمازون با نام FBA Donation استفاده کنید  که راه حل آمازون برای نجات میلیون ها محصولی  که سالانه از بین می روند، میباشد .

 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

امسال فروشگاه اینترنتی آمازون وارد بیست و پنجمین سال فعالیت خود شده است و پس از 25 سال تبدیل به یک غولی بزرگ در صنعت خرده فروشی و در بازار جهانی تجارت الکترونیک شده ولی با این وجود آمازون همواره در حال ایجاد تغییر و اصلاح در فرایندها و دستورالعمل‌های خود برای فروشندگان و وندورها میباشد .

در این مقاله پنچ تغییر مهم و اساسی که در سال جدید در آمازون ایجاد خواهد شد را بررسی خواهیم کرد :

 

  1. تعطیل کردن سرویس پیام رسانی خریدار- فروشنده توسط آمازون.

به کمک ابزار سرویس پیام رسانی خریدار – فروشنده ها،  فروشنده های ثرد پارتی میتوانند با مشتری هایی که محصولی خریداری کرده اند ارتباط برقرارکنند . اما احتمالا آمازون این سرویس را در سال ۲۰۲۰ از کارخواهد انداخت  زیرا بسیاری از مشتریان تمایلی به دریافت پیام از جانب فروشندگان نداشته و این گزینه را غیر فعال میکنند .

از طرفی آمازون قابلیت ها و فیچرهای جدیدی را برای جایگزینی این سرویس معرفی کرده است از جمله اضافه کردن دکمه “Request a Review”تا فروشنده ها به جای آن که با سرویس پیام رسانی تقاضای ریویو کنند به کمک این دکمه و باز شدن پنجره ای بتوانند تقاضای خود را به مشتریان ارسال نمایند.

درخواست ریویو

  1. تخصیص روزی به نام  مجردها (Singles Day)به بازار ایالت متحده  .

روز مجرد ها

 

روز مجردها در چین چنان محبوب است که Alibaba به تنهایی فروش ۳۸ میلیارد دلاری را در شعبه های خود گزارش داده است . رقمی که بیشتر از فروش تمام خرده فروش های آمریکا در  بلک فرایدی و سایبرماندی بوده و معادل ۲۴.۵ میلیارد دلار میباشد.

بنابرین دور از ذهن نیست که کشورهای دیگر هم بخواهند فروش و تخفیفات روز مجردها را به بازار خود اضافه کنند.

 

  1. آمازون قصد ورود به  بازارهای آفریقا را خواهد داشت.

با توجه به این که حدود دو سوم جمعیت جهان به نوعی در فروش های بلک فرایدی شرکت می کنند اصلا دور از ذهن نیست که بازارهای آفریقا هم در آن شرکت نمایند.

براساس گزارشات خرده  فروشی آنلاین Jumia و فروشگاه رقیب آن Shoprite در نیجریه   فروش بلک فرایدی در آفریقا تقریبا سیزده برابر فروش عادی بوده و در نیجریه هر مشتری به طور میانگین ۶۰ دلار خرید میکند. و در آفریقای جنوبی، Shoprite خرید ۱۲۰ دلار را برای هر مشتری ثبت کرده اند 

 این فروش های بالای تعطیلات برای فروشگاه های بزرگ مانند آمازون و Alibaba  که غیبت شان در بازار آفریقا مشهود است،  جذاب میباشد و پیش بینی شده که  آمازون یکی از دو بازار Jumia و یا  رقیب آن Shoprite را خریداری خواهد کرد همانطور  که در خاور میانه  بازار Souq را خریدند که هم اکنون با نام Amazon.ae شناخته می شود.

آمازون وارد بازار آمازون می شود

  1. آمازون تغییرات گسترده ای را جهت مقابله با ریویوهای فِیک و غیر اصل ایجاد خواهد نمود.

محتمل ترین و آسان ترین پیش بینی برای آمازون در سال ۲۰۲۰ ایجاد تغییر و  نبردی گسترده  برای مقابله با ریویوهای فِیک خواهد بود همانطور که از سال ۲۰۱۶  قوانین آمازون تغییر کرده و ارسال محصول برای دریافت ریویو را منع کرد.

 

ممنوعیت های ایجاد شده برای فروشندگان :

  • پست کردن ریویوی محصولات خود و یا رقبا
  • اهدای جایزه مالی، تخفیف، محصولات رایگان و هر نوع هدیه دیگری در ازای نوشتن ریویو برای محصولات خود و یا رقبا که این قانون شامل سرویس های فروش ریویوها، وبسایت ها یا شبکات اجتماعی هم میشود.
  • پس فرستادن هزینه خرید محصول  و حتی با روش های غیر پرداختی پس از نوشتن ریویویی برای محصول توسط مشتری

در سال ۲۰۱۶ پس از انتشار ویدیویی  مبنی بر این که به ازای درج ریویوهای خوب محصول رایگان دریافت نمایید آمازون ریویوهایی که با انگیزه خاص نوشته می شدند را ممنوع کرد .

 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

 

از مهمترین مواردی که نظر مشتریان را در لیست محصولات به خود جلب میکند تصاویر و ویدیوهایی از محصولات است و همانطور که میدانید اینستاگرام تمرکز اصلی خود را بر روی تصاویر قرار داده است و کاربران میتوانند به راحتی تصاویر را در اکانت اینستاگرام خود آپلود کنند و به خصوص برای تازه کاران بهترین گزینه برای برند سازی و گسترش کسب و کار خواهد بود .

آیا میدانستید؟

  • ۳۰ درصد از کاربران  اینستاگرام از این شبکه اجتماعی خرید میکنند

بالای یک بیلیون کاربر ماهانه در اینستاگرام  فعالیت نموده که یک سوم این افراد یعنی ۳۳۳.۳۳۳.۳۳۳ نفر کاربرانی میباشند که به صورت آنلاین خرید مینمایند.

 

۷۵ درصد از کاربران اینستاگرام نسبت به تبلیغات عکس العمل نشان داده و در نهایت بر روی دکمه خرید یا تماس با ما کلیک خواهند نمود. 

  • معمولا بسیاری از افراد که کالای شما را در اینستاگرام میبیند به سراغ آمازون رفته تا ببینند میتوانند مشابه آن را در آمازون پیدا کنند و در صورتی که محصولی که پیدا میکنند قیمت بالاتر ی داشته باشد ترجیح می دهد که محصول را در آمازون تهیه کنند.

علاوه بر این مردم قبل از خرید از آمازون در  خارج از فضای آمازون محصول مورد نظر و شرکت تولید کننده آن را محک زده تا از خرید خود مطمئن شوند.

 

مزایای شبکه اجتماعی اینستاگرام برای فروشندگان آمازون :

 

۱- میزان بالای نرخ تعامل Higher engagement rates

فروشنده های آمازون و اینستاگرام

 

هنگامی که محصولتتان را از طریق گذاشتن پست در آمازون پروموت می کنید، احتمال تعامل مشتریان با پست های شما در اینستاگرام بسیار زیاد خواهد بود  و  ۱۵ برابر بیشتر از پست های فیسبوک و ۲۰ برابر بیشتر از پست های توییتر است.

بنابرین به راحتی میتوانید توسط پست های اینستاگرامی و تبلیغات آن برند خود را به مردم شناسانده و محصولاتتان را به فروش برسانید.

۲- محصول و محتوای برند محور داشته باشید

پس از Promote کردن بیزینستان در اینستاگرام در مورد نوع محتوایی که قصد انتشار آن را دارید بررسی و تحقیق کنید تا بتوانید مخاطبین مناسب هدف خود را انتخاب نمایید. مثلا می توانید افرادی را که از هشتگ محصول شما استفاده می کنند،هدف خود قرار دهید. اگر موفق شوید کاری کنید که مردم درباره برند و بیزینس شما صحبت کنند در واقع به تاییدیه اجتماعی خواهید رسید که مهمترین پشتوانه برای بیزینس شما خواهد بود.

۳- اعتماد مردم را جلب کنید .

 از اینستاگرام جهت افزایش دادن اعتماد بین فالوور هایتان کمک بگیرید زیرا زمانی که مردم به صورت آنلاین با بیزینس شما برخورد میکنند احتمال برقراری ارتباط با شما و برندتان بالا رفته و در نهایت منجر به ایجاد حس قوی و وفاداری فالوورهایتان به شما و در نهایت تبدیل آنها به مشتری های دائمی خواهد شد .

 

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

سایت آمازون بستر بسیار مناسبی برای فعالیت کسب و کارهای کوچک و متوسط و خرده فروشان میباشد و فروش در آمازون از کارهای پرطرفدار اینترنتی به شمار میرود زیرا پتانسیل کسب درآمد بالا برای فروشندگان را فراهم کرده و  میلیون‌ها نفر مراجعه کننده و خریدار از سرتاسر جهان به آمازون مراجعه و خرید میکنند.

 اگر مصمم به راه اندازی کسب وکار خود در آمازون میباشید با هزینه هایی مواجه میشوید که بهتر است از آن ها مطلع باشید.

هزینه های مورد نیاز برای شروع کار در آمازون 

 

۱- ابزارهای مورد نیاز جهت  تحلیل بازار آمازون، انتخاب محصول، تحلیل رقبا که در زیر بهترین آن ها لیست شده اند .

  1. AMZSCOUT Extension (برای تحلیل رقبا و انتخاب محصول $۴۰۰)
  2. JungleScout Extension ($200  برای تحلیل رقبا و انتخاب محصول)
  3. MerchantWords ($39 per month برای بررسی میزان تقاضای محصولات)
  4. Hellium10 ($90 per month برای بهینه سازی صفحه محصول و تحلیل رقبا و بسیاری دیگر)
  5. Amazon Seller Central Account ($39 per month هزینه ماهیانه اکانت سلر سنترال آمازون)
  6. KeywordInspector ($20-$100 Per month برای مهندسی معکوس رقبا و انتخاب محصول)
  7. و بسیاری موارد دیگر

۲- سفارش کالاها (بر فرض مثال ۱۰۰ واحد از یک محصول) بر مبنای قیمت محصولات متفاوت بوده و هزینه بر میباشند .

۳- هزینه طراحی بسته بندی محصولات (از ۳۰۰ دلار تا ۲۰۰۰ دلار برا طراحی حرفه ای) جهت افزایش رضایتمندی مشتریان 

۴- هزینه عکاسی از  محصولات (بین ۵۰ تا ۵۰۰ دلار)

۵- هزینه طراحی کردن تصاویر صفحه ی قرارگیری محصولات (۷ تا ۱۰ عکس بین ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار)

۶- هزینه ارسال کالا ها به انبار های سایت آمازون (بر مبنای میزان محصول سفارش داده شده، حجم محصول، وزن محصول، نوع محصول (میزان مالیات و دیوتی) )

۷- هزینه تبلیغات به طرق مختلف برای محصول

۸- هزینه های اضافی  جهت  گرفتن ریویو Review و رنک گرفتن محصول

۹- هزینه نوشتن متن های تجاری (از ۱۰۰ تا ۴۰۰۰ هزار دلار)

۱۰ – هزینه جهت  طراحی سایت ،برندینگ و ... (در صورت نیاز)

  • ygane akhavan
  • ۰
  • ۰

 اصلی ترین قسمت برای شروع و کار در آمازون ساخت و ایجاد یک حساب کاربری میباشد که البته در حال حاضر به دلیل تحریم ها این ویژگی برای کاربران در داخل ایران امکان پذیر نمیباشد و همینطور در مراحل تاییدی که سایت امازون برای ثبت نام فروشنده قرار داده است راه اندازی یک کسب و کار انلاین برای کاربران ایرانی مقدور نمیباشد.

برای فروش محصول در سایت آمازون  کالاهایی که در نظر گرفته اید را انتخاب نموده ( لازم نیست حتما کالاهای نو و گران قیمت باشند و کالاهای  ارزان قیمت تر ، محصولات دست دوم ، کالاهای خفیف خورده و یا محصولات عمده هم میتوانید به فروش برسانید )

 

مراحل ثبت نام در آمازون؟

پس از مشخص نمودن این که که قصد فروش چه چیزی را در آمازون دارید، مراحل ثبت نام را انجام دهید که بسیار آسان میتوانید انجام دهید.

١- به این قسمت بروید  services.amazon.com

 

ثبت نام آمازون

٢- صفحه را به پایین کشیده تا گزینه   “Start selling on amazon today“ را مشاهده کنید .

از امروز از فروش آمازون شروع کنید

در قسمت چپ  selling on amazon قرار گرفته بر روی آن کلیک نمایید.

نکته : اگر تصمیم دارید که به عنوان یک فروشنده انفرادی در سایت آمازون به فروش محصولی بپردازید، تا زمانی که هزینه ٣٩/٩٩ دلاری فروشندگان حرفه ای را نپرداخته اید. اما اگر به عنوان یک فروشنده حرفه ای میخواهید فعالیت نمایید، ( بیش از 40 محصول در ماه) بر روی دکمه نارنجی بالای صفحه کلیک نمایید.

٣- مشخص کنید که با چه نوع حساب فروشنده میخواهید شروع کنید.

اگر تصمیم به فروش بیش از ۴۰ محصول در هر ماه دارید، بهتر است به عنوان فروشنده حرفه ای ثبت نام کنید. حتی اگربخواهید اینکار را به عنوان سرگرمی امتحان کنید، به کمک این طرح میتوانید پول را ذخیره کنید. در غیر این صورت، individual را انتخاب کنید. 

چرا فروش در آمازون

۴- ایمیل خود را وارد نموده و create a new account را انتخاب نمایید.

amazon-seller-registration-04

۵- اطلاعات فردی خود را وارد نموده و رمز عبور را ایجاد نمایید.

اطلاعات فردی خود را وارد کرده

۶- توافق نامه فروش آمازون و اطلاعات کسب و کار.

نیاز است که نام کسب و کار خود را وارد کرده  و با شرایط سرویس آمازون موافقت  نمایید .من شرکتی با مسئولیت محدود را به عنوان نمونه در زیر آورده ام اما نیاز نیست که شما یک کسب و کار قانونی داشته تا بتوانید در آمازون محصولی را به فروش برسانید  . اگر به عنوان یک فروشنده منفرد در آمازون ثبت نام کردید،می توانید آنرا با نام خودتان لیست نمایید.

توافق نامه فروش آمازون و اطلاعات کسب و کار

٧- اطلاعات بیزینس خود را وارد نموده و مشخص کنید که یک ربات نیستید.

در مرحله بعدی شما باید تمام اطلاعات کسب و کار خود را وارد کرده  آمازون نیز از شماره تلفن درخواست خواهد کرد تا بتوانند به شما یک متن ارسال کرده و مطمئن شوند که شما یک فرد واقعی هستید نه یک ربات.

اطلاعات بیزینس خود را وارد کنید

٨- روش های صورتحساب و سپرده خود را تنظیم کنید.

آمازون به کارت اعتباری شما برای دریافت هزینه های تبلیغات و یا هزینه های ثبت نام به عنوان یک فروشنده حرفه ای نیاز دارد . اطلاعات حساب بانکی شما نیز لازم است تا آمازون بتواند درآمد های حاصل از فروش را برای شما  واریز نماید .

روش های صورتحساب و سپرده خود را تنظیم کنید

٩- حالا شما وارد شده اید.

لازم است تا اعتبار سنجی دو مرحله ای را جهت محافظت از حساب کاربری خود فعال نمایید. (two step verification). پس از طی نمودن همه مراحل، تنها کار مورد نیاز  این است که به  sellercentral.amazon.com وارد شده چیزی که خواهید دید صفحه زیر میباشد ، البته بدون فروش فعلی

محافظت از حساب کاربری

۱۰- گرفتن EIN  اگر در خارج از آمریکا بوده و میخواهید در آمازون آمریکا فعالیت نمایید.

همانطور که میدانید سایت آمازون بزرگترین سایت خرید و فروش در سراسر جهان بوده و میتوانید به عنوان فروشنده در این سایت وارد شده و به کسب درآمد از آمازون بپردازید .

با توجه به اینکه درآمد شما از طریق فروش در آمازون به صورت دلار خواهد بود میتوانید آن را منبع بسیار خوبی برای کسب درآمد در نظر بگیرید.

  • ygane akhavan